jueves, 10 de diciembre de 2009

MARATO DE SANT SEBASTIA


Desprès de 8 maratons on sempre havia punxat, vaig presentar-me a Donostia amb l’objectiu de no deixar-me portar per l’obsesio de baixar de 4 hores i fer la meva cursa, anant per sensacions i poder arribar als darrers 10 qm amb possibilitats d'apretar i… el baixar de les 4 hores seria tan sols el resultat de com me trobes aquest dia
Per primera vegada vaig anar amb la meva família com una barreja de viatge de plaer i cursa. Per cert me va encantar i penso repetir la
Al mati no puc esmorzar amb temps suficient ja que no obrin el bar de l’hotel fins a les 7: 30 (havien dit de fer-ho abans) i no vaig anar sobrat. M’agrada tindre temps de sobra per imprevistos
Feia fred, però no massa; vent, però tampoc per preocupar se… no sabia molt bé com anar, malles i samarreta llarga, tirants, …. Al final decideixo posar me una samarreta fina d’aquestes de segona pell i la samarreta de tirants de corredors.cat per sobre. Al qm 5 tenia calor i me trec la samarreta llarga. Quan passo per la platja tinc fred amb la samarreta de tirants però ja no me preocupa
Donen la sortida i no acabo d'agafar el ritme. Si anava a un ritme comode marcava sobre 5:40 i per rodar a 5:25 /5:30 com feia als entrenaments no me trobava amb bones sensacions. Vaig decidir passar del rellotge i anar per sensacions. Els quilòmetres passaven còmodes, gaudint del paisatge i la ciutat. Vaig trobar una mica per davant una samarreta de corredors.cat i apreto una mica per saludar lo. Era en Pablo, Pluvinet, a qui no coneixia però vaig gaudir moltisim de fer uns quilometres amb ell parlant i disfrutant junts. El fet de que el seu objectiu fos disfrutar i apretar al final per baixar de 4 hores me va donar força.
Passo la mitja amb 2 hores i segueixo amb aquest ritme fins el qm 30, on havia quedat amb la meva família. Me va fer molta il·lusió trobar els meus dos fills a l'avituallament ajudant com voluntaris improvisats
M’acosto al qm 32 a bon ritme. Veig en Pluvinet mes endavant que va apretant (que be que pugui aconseguir la seva cursa) i s’allunya lentament. No vaig sobrat pel que decideixo anar fins el 35 i apretar (si puc).
Un cop al 35 veig que he de baixar damunt 5:25 - 5:30 els darrers 7 qm. Ho intento però veig la possibilitat de tornar fer figa. Es la meva cursa i vull arribar a ritme. Segueixo sense mirar el rellotge. A l'entrada de l’estadi torno trobar la meva família que m’anima. Ho he aconseguit, puc fer una marató a ritme. Tan sols 3 minuts entre la primera i segona mitat… i a mes, millor marca personal 4:03:18
El quatre caurà quan maduri… i amb aquesta Marato estic segur que ho he fet

2 comentarios:

pablopluvinet@gmail.com dijo...

Marc, un plaer correr amb tu tants Kms junts, casi em quedo de pedra quan em vas dir que eras un IronMan, impresionant, aquest dies amb els meus amics encara impresionats per les meves gestes el hi comento que ara corro fora de Catalunya amb els IronMen!!!
Enhorabona per la teva MMP i records a la dona i els nens, va ser un bon cap de setmana, veritat?
Pablo

ferreret dijo...

Gracias Pablo
Espero que podamos cooincidir en alguno de estos triatlones que vas a hacer junto a Erta
Estare al coriente de si organizais algun entreno mas adelante