domingo, 10 de enero de 2010

TEMPS PER ENTRENAR L'IRONMAN

diumenge 10-gener-2010
Deixant de banda el fet que per una persona com jo plantejar-se fer un Ironman es una vertadera bogeria, un cop decidit ve la pregunta “D’on treure temps per entrenar?”
En primer lloc me plantejo 2 prioritats per davant l’entrenament; la meva família i la feina
Tinc 2 fills, de 10 i 7 anys, i amb la dóna ens agrada passar els caps de setmana junts fent activitats plegats. Per això intentaré entrenar al Maxim entre setmana, per poder tindre el meu dia de descans el dissabte o diumenge
En quan a la feina, tinc una professió lliberal amb un horari fluctuant. Treballo amb horari fitxe unes 28-30 hores per setmana i desprès treballo “free-lance” el reste de la setmana. Això poden representar, segons el temps, entre 5 i 20 hores mes per setmana. Serà molt important dons ser flexible en quan al pla d’entrenament ja que podran sortir impediments laborals que dificultaran la planificació
Segons aquestes premises, necessito un pla d’entrenament i una gestió del temps per seguir lo. Me vaig plantejar seguir el pla d’entrenament del llibre de Don Fink de “Atletas de hierro” (que me va ajudar molt llegir-lo per gestionar el temps, però al final, gracies a corredors.cat, tinc un entrenador-assessor, en Jordi Ballesteros, que m’ajuda en tota aquesta tasca
Per gestionar el meu temps utilitzo una serie de tècniques
1- Entrenar per temps en lloc de per quilometres
D’aquesta manera me es mes fàcil quadrar l’entrenament quan disposo de poc temps
2- Entrenar el Maxim possible entre setmana
Per poder gaudir d'activitats familiars el cap de setmana sense pressió d’haver d’entrenar. Intento que el dissabte o diumenge sigui el meu dia de descans
3- Entrenar a primera hora del mati
De forma de poder estar a casa o a la feina amb una part de l’entrenament feta, i en cas de no poder sortir al mati, quedar la resta de dia per arreglar-ho
4- Entrenar a l’hora de dinar
Sempre se pot aprofitar per una sessió de tècnica de natació, spinning o gimnàs
5- Tindre possibilitat d’acudir a un gimnàs amb piscina
Jo tinc la sort d'anar al Club Natació Barcelona, que a mes tinc possibilitats d’assistir a classes de tècnica de natació (tot un luxe)
6- Tindre un "rodillo" a casa (Entrenar a cobert)
En dies de fred i pluja, on es difícil entrenar amb bici, es basic poder fer una mica de rodillo. També me es molt útil per entrenar transicions, ja que estant a Barcelona es difícil la logística de deixar la bici i fer la transició per corre d'una forma rutinària
7- Participar amb distin grups d’entrenament
Estar en constants canvis m’ajuda amb un entrenament on té una gran dosi d'esforç amb solitari. Tindre distints grups d’entrenament es una forma, no tant sols de diversificar l’entrenament, sinó de poder fer-lo mes flexible.
Participo amb el Club Ciclista de Gracia (surten cada dissabte a les 7: 30- 8: 00 del mati i publiquen les sortides a la web), amb el CNB vaig a corre el dimarts i dijous al migdia que puc, Estic amb el grup d’en Jordi Ballesteros de corredors.cat i ara preparo l’Ironman de Niça amb el projecte de Probike-Intemperie (preparem estades i sortides conjuntes, malgrat encaro no hem començat)
8- Ser flexible amb els imprevistos
Quan no es pot fer una sessió d’entrenament, mala sort. Som popular i vaig això per divertir me. En el moment que la pressió no tan sol me dificulti, sinó que no m’ajudi a ser mes feliç, ho deixo

A nivell practic el diumenge tinc l’entrenament de la setmana que ve. Miro les activitats familiars i l'agenda laboral e intento quadrar una cosa amb l’altre. Me faig una planificació, la penjo al blog i la poso a la meva agenda, intercalada amb la meva vida personal i professional… i a gaudir del camí… que de fet es l’únic que importa

No hay comentarios: